SADRŽAJ:
1. UVOD
"Za interaktivnost VR okruženja neophodna je primena posebno dizajniranih uređaja za unos komandi korisnika u softverski sistem i za dobijanje povratne reakcije od simulacije do korisnika..."
2. HARDVERSKE KOMPONENTE VR SISTEMA - ULAZNI UREÄAJI
"Postoji mnogo naÄina na koje korisnik može da interaguje u VR okruženju. Kvalitet VR okruženja odreÄ‘en je fiziÄkom imerzijom u sistemu i visoko interaktivnim simulacijama kao kljuÄnim faktorima..."
2.1. Praćenje kretanja tela
2.1.1 Elektromagnetski uređaji za praćenje kretanja
2.1.2 MehaniÄki ureÄ‘aji za praćenje kretanja
2.1.3 OptiÄki ureÄ‘aji za praćenje kretanja
2.1.4 UltrazvuÄni ureÄ‘aji za praćenje kretanja
2.1.5 Inercijalni uređaji za praćenje kretanja
2.1.6 Tehnike za praćenje kretanja
2.2. Prepoznavanje zvuka
2.3. Ostali fiziÄki ulazni ureÄ‘aji
3. HARDVERSKE KOMPONENTE VR SISTEMA - IZLAZNI UREÄAJI
"KljuÄni faktor uspešnosti VR iskustva je naÄin na koji korisnik doživljava okruženje. Percepcija tog sveta je zasnovana iskljuÄivo na raÄunarskom prikazu, pri Äemu se reÄ prikaz odnosi na uopšteno predstavljanje informacija bilo kom od postojećih ljudskih Äula..."
3.1. Izlazni uređaji za vizuelni prikaz
3.1.1 Ekranski uređaji montirani na glavu
3.1.2 Ekranski uređaji montirani na ruku
3.1.3 Vizuelni prikaz primenom monitora
3.1.4 Projekcioni VR sistemi
3.1.4.1 CAVE
3.1.4.2 Projekcioni zid
3.2. Audio prikaz
3.3. HaptiÄki prikaz
Literatura i korisni linkovi